Müügi- või strateegilised läbirääkimised?

Mitmes läbirääkimises sa eile osalesid? Kui arvad, et pead vaid “ametlikke” kõnelusi, siis sellega asi ei piirdu.

Internetis leidub hulgaliselt materjale, mis annavad justkui kiireid ja kasutatavaid võtteid kõnelustes kaalukaussi enda poole kallutamiseks. Reaalsuses ei õnnestu 90%-l meist see alati. Miks ometi?

Müügiläbirääkimiste oskustes on näha arengut. See rõõmustab.

Meie Mercuris omalt poolt peame oluliseks sellele lisaks ka oskust eristada müügi- ja strateegilisi läbirääkimisi.

Läbirääkimiste tüüpvead.

Need on paljudele tuttavad. Sellest olenemata korduvad nad ikka ja jälle – vähene ettevalmistus, “kõik-või-mitte midagi”, ultimaatumid või ka vähesed valikud, mitte “mis?” vaid “miks?”, närvide mäng.

Profiläbirääkimised ebaõnnestuvad siis, kui

  1. varjatud päevakord on analüüsimata
  2. infot napib vastase panuste ja tegevuskeskkonna kohta
  3. tekivad probleemid otsustamisega
  4. delegeerimisahelas (taktikates) on tühikuid
  5. napib loomingulisustOne-sided-deal-image

Kirvega kurge ei püüa

Kas oskate teha vahet millised on müügi- ja strateegilised läbirääkimised? Millised on edukate strateegiliste läbirääkimiste etapid? Kuidas neid etappe läbida? Kuidas keeruliste oponentidega või olukordadega toime tulla?

Osaledes Mercuri Ärikooli kursusel Strateegilised läbirääkimised saab pingelistes rollimängudes selgeks, mida saad enda läbirääkimistes edu tagamiseks muuta, kõrvaldada ja uutmoodi tegutseda.

NB! See on kohustuslik materjal kõigile läbirääkijatele. Meie turuluure ütleb, et see on midagi, mida Eestis ühestki teisest allikast (veel!) ei leia.

17. Oct 2017